woensdag 29 juli 2015

Leggings³

Ik ben een fervente draagdoek-fan. Ten tijde van Jade zat dochterlief lange tijd in de slen en later in een Manduca. Ook haar zus is grote liefhebber. Lekker knus bij elkaar, win win voor beiden. Na 9 maanden knus in de buik, is de wereld toch maar groot voor zo een klein ukje en zo lang ik kan (en dochter wil) mag ze komen cocoonen dicht bij mij. Het zou bevorderlijk zijn voor de socio-emotionele ontwikkeling, nog meer win win. En ook al woon ik in een (kleine) stad, we blijven een attractie. Starende blikken, gaande van 'o zo lief' tot 'amai, krijgt die daar wel lucht' en 'durfde gij da?' Euh ja...oefening baart kunst en ik zou dragen aan elke kersverse mama aanraden. Zo lang het maar op een ergonomische manier is. Nu ja, baby'tjes zijn zeer lenig en ondanks ik vooral fan ben van leuke kleedjes, is het "hangen" toch meer comfi in een broekje. Ik haalde mijn favo legging-patroontje nog eens uit van Emma & Mona en besloot de schaar te zetten in drie favoriete tricootjes. 
Het eerste bracht Lies mee op babybezoek, een "gem" van een madam. Ze bracht niet alleen dit wondermooie stofje mee maar ook haar luisterend oor. Big thanks meid. 
De andere stofjes komen van Spoonflower. Way too expensive met al die douanekosten maar (zo goed als) uniek zijn ze dan wel de broekjes. In een wip zijn ze klaar. Meer moet dat niet zijn. Ik maakte maatje 62 en die zitten als gegoten. Hop de valies in. 

Fijne vakantie! 
Naar waar trekken jullie?




En deze hadden jullie nog te goed. Ruim op tijd gemaakt, en sneller dan gepland al aan. Wat groeit Stella snel, slik, stop de tijd! 

 

12 opmerkingen:

  1. oh, die foto's: smelt, smelt, smelt
    Heel mooi en zo schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeer handige broekjes, én mooi! Ook een draagfan hier. Al is er hier toch stilaan een einde aan het draagtijdperk gekomen met ons jongste die bijna 3 is. Ze wil nog geregeld in de Tula Toddler draagzak, gelukkig ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo mooi die leggings! En LIes is idd een topmadam ;-), jullie allebei! Liefs, Lobke x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik moet gaan blozen van al die complimenten ;-)
      btw Sofie, ik had daar even veel aan als jij ;-) xxx

      Verwijderen
  4. Hier ook een fervente drager, heerlijk alle 4 langer bij me gedragen. Het dragen stopte meestal als ik te zwanger werd van de volgende. Mijn kleinste is nu net twee en echt een kleintje en die kan nog prima mee in de draagdoek als ik de andere van school haal.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooi, hier ook legging, draagzak en een Stella!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh zo schattig! Zouden die leggings ook passen bij een jongen met wasbare luiers? Ik heb er een beetje schrik voor :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat je dan eerder voor het patroontje moet gaan met dat 'ei' tussen de beentjes voor meer ruimte maar ik ben even kwijt waar je dat kan vinden?

      Verwijderen
  7. schoon broekjes seg, die is weer gekleed ! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie broekjes en super comfortabel lijkt me!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wij zijn net terug van vakantie. En wat een zaligheid is die draagzak toch. Wij hebben de wieg enkel gebruikt om 's Nachts in te slapen. Geniet van je vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen