vrijdag 14 maart 2014

Jackie meets polkadots

Ik ben een 'repeater'. Mijn interpretatie: 'iemand die geen nood ervaart om het warm water opnieuw uit te vinden maar voldoening kan vinden in het ineen stikken van sublieme patronen, getekend door nog meer sublieme mensen'. En het liefst maak ik alles nog eens opnieuw en opnieuw in andere versies. Gewoon, omdat ik gek ben van de juiste stoffen uit te zoeken en omdat ik de eeuwige perfectionist ben en denk 'de volgende keer wordt het NOG beter'. En ik geef het toe, ik kom dan in mijn comfort zone, geen overbodige luxe in deze hobby. Liever iets extra naaien dan te zitten knoeien met een decovitje. Been there, done that. 
Dus, de repeater is back. Voor een Jackie Part II. Het werd tijd. Nu ja, een zieke dochter in huis gaf me tussen de dutjes en aerosolbeurten door wel even gestolen momenten om in etappes een jasje in elkaar te zetten. Eerste deel van mijn master project want er staat nog een bijpassend hemdje en broekje op het programma. Maar dat is voor later. De stof ligt geknipt, het is een begin. 
Maar eerst test ik nog The Julia Sweater voor Compagnie M. Ik kijk er naar uit. Wat een eer *bloos*.
Zie hieronder de heuse fotoshoot van dochterlief. Geslaagd met glans. De buitenstof is behandeld met HG waterafstotend middel en ik voorzag een capuchon. Geen overbodige luxe in belgenland. 





En de details




Stof: Modecoupon
 

13 opmerkingen:

  1. Mooi! Patroon en stof ligt hier ook klaar om eentje te maken :-)

    En veel plezier met de Julia Sweater! Ik kijk uit naar jou versie! Ik heb ook de eer het patroon te mogen testen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een perfecte Jackie, zou ik zo zeggen !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeer mooi met die kap eraan! Mooie afwerking en details. En tx voor t compliment! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sofie, supermooi :) en het detail van haar naam vind ik echt super :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig! De rode stof, is dat gabardine?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat staat dat jasje haar fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig!
    Ik bestelde zonet het patroontje ... maar zo mooi? Dat zal me niet lukken!

    BeantwoordenVerwijderen